Pracownia mechatroniki pojazdowej wyposażona jest w panelowy system techno-dydaktyczny umożliwiający maksymalną efektywność nauczania w zakresie podstawowych umiejętności wykonywania pomiarów elektrycznych, umiejętności weryfikowania części i podzespołów systemów elektrycznych i elektronicznych pojazdów.
Pracownia wyposażona jest w najnowsze pomoce dydaktyczne i specjalistyczne oprogramowanie. Narzędzia dydaktyczne odzwierciedlają nowoczesne technologie stosowane w motoryzacji i są przeznaczone do nauki elektroniki, elektromechaniki i mechatroniki oraz diagnostyki systemów samochodowych. Zajęcia w pracowni odbywają się w systemie laboratoryjnym.
Pracownia Mechatroniki Pojazdowej wyposażona jest w pięć zestawów panelowych:
- Stanowisko do badań czujników i przetworników układu sterowania pracą silnika. Umożliwia pomiary sygnałów i opracowanie charakterystyk czujników stosowanych w elektronicznych systemach sterowania pracą silnika.
- Zestaw panelowy „Aktoryka systemów pojazdowych”. Umożliwia poznanie działania wykonawczych elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych oraz ich weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu.
- Zestaw panelowy „Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej”. Umożliwia naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej.
- Zestaw panelowy „Oświetlenie pojazdu samochodowego”. Umożliwia naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu oświetlenia pojazdu; przeprowadzenie badania całej instalacji oświetlenia, jak również poszczególnych elementów instalacji.
- Zestaw panelowy „Układy zapłonowe pojazdu samochodowego”. Umożliwia sprawdzanie czujników impulsów zapłonowych (Hall i indukcyjny); pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych; sporządzanie oscylogramów; wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu.